Aanvullende informatie opsturen

Hoe stuur ik extra informatie op tijdens een procedure? 

Hebben we u gevraagd om extra informatie op te sturen? Of wilt u zelf tijdens de procedure meer informatie sturen? Hier leest u hoe u dat doet. 

Begint uw zaaknummer met 22, 23 of 24? Log dan in op MijnHuurcommissie en ga naar uw zaak toe. Daar kunt u via 'Meer Acties' uw aanvullende informatie versturen. Als u een zescijferig zaaknummer heeft, stuur uw documenten of foto's aan ons op met het online formulier Aanvullende informatie bij een procedure.

Heeft u moeite met het invullen van het online formulier? Neem contact met ons op via 088 - 1 600 300 of via het contactformulier.

Wanneer kunt of moet u extra informatie sturen? 

U kunt op verschillende momenten aanvullende documenten insturen. Bijvoorbeeld: 

  • Voor het onderzoek van de woonruimte 
    Heeft u een brief gehad over het onderzoek van de woonruimte? U kunt extra informatie insturen tot uiterlijk 5 werkdagen voor het onderzoek. 
  • Servicekosten (voor verhuurders) 
    Heeft u als verhuurder de brief ‘Verzoek om informatie servicekosten’ ontvangen. Stuur de gevraagde informatie over de jaarafrekening van de servicekosten of het voorschot nutsvoorzieningen binnen 2 weken nadat u de brief heeft ontvangen. 
  • Voor een zitting 
    Bent u uitgenodigd voor een (online) zitting? U kunt extra informatie insturen tot uiterlijk 5 werkdagen voor de zitting. Stuur deze informatie ook aan de andere partij, uw huurder of verhuurder. 
  • Na een zitting 
    Heeft de Huurcommissie u tijdens een zitting gevraagd om extra informatie te sturen? in te sturen. Stuur de gevraagde informatie dan zo snel mogelijk. 

Procedure in het Nederlands 

De Huurcommissie behandelt uw zaak in de Nederlandse taal. Extra documenten, zoals het huurcontract of andere bewijsstukken, mag u ook in het Engels, Frans of Duits opsturen. Is één van uw documenten in een andere taal dan Nederlands, Engels, Frans of Duits? Stuur dan een vertaling mee in het Nederlands.