Meld u aan voor de Uhw-bijeenkomst

Voor welke klachten kunt u bij de Huurcommissie terecht? En welke mogelijkheden heeft een huurder of verhuurder om een geschil op te lossen? Ga in gesprek met de Huurcommissie tijdens de Uhw-informatiebijeenkomst op 14 februari a.s. in Utrecht.

Huurders en verhuurders hebben vanaf 1 januari 2019 te maken met de wijziging van de Uitvoeringswet Huurprijzen woonruimte (Uhw). Bent u werkzaam bij een (belangen)organisatie voor huurders of verhuurders en/of bent u een intermediair? We nodigen u dan uit om met ons in gesprek te gaan over de Uhw-wetswijziging en onze werkwijze op donderdag 14 februari a.s. (Centraal Museum Utrecht, 12.30 – 15.30 uur).

De Uhw-wetswijziging gaat onder andere over:

  • de taakuitbreiding; waarvoor kan een huurder of verhuurder bij de Huurcommissie terecht?
  • de wijziging van de kosten om een procedure te starten (de leges);
  • de invoering van de verhuurderbijdrage; 
  • de nieuwe benoemingsprocedure van zittingsleden; 
  • de Raad van Advies van de Huurcommissie.

Tijdens de bijeenkomst ligt de nadruk op het actief halen en brengen van informatie en er is veel gelegenheid om met medewerkers van de Huurcommissie en andere deelnemers in gesprek te gaan. 

De informatiebijeenkomst bijwonen?
U kunt zich voor de informatiebijeenkomst aanmelden via PostbusWebsite@huurcommissie.nl. Vermeld hierbij uw contactgegevens en/of van collega’s zoals naam, organisatie, e-mailadres,  telefoonnummer. Geef daarnaast ook aan welke vragen u heeft voor de Huurcommissie en in welke onderwerpen u geinteresseerd bent.

Volg ons
Naast deze nieuwsbrief kunt u de Huurcommissie ook volgen via Twitter en LinkedIn.