Wat gebeurt er nadat ik de Huurcommissie heb ingeschakeld?

U heeft de Huurcommissie ingeschakeld bij een verschil van mening over de hoogte van de energieprestatievergoeding (EPV). Wij gaan onderzoeken of de hoogte van de EPV redelijk is. Hier leest u meer over de procedure.

U krijgt bericht

U krijgt een brief of e-mail waarin staat dat wij uw formulier hebben ontvangen. Daarin staat ook het nummer van uw procedure en hoe u contact met ons kunt opnemen.

U moet de kosten betalen

Een procedure bij de Huurcommissie kost geld. Als huurder betaalt u € 25. Als u gelijk krijgt, dan krijgt u dit bedrag na de uitspraak terug. Lees meer over hoeveel u moet betalen.

Wij vragen de verhuurder om informatie

Wij vragen de verhuurder om informatie over de hoogte van de EPV en de afspraken die daarover in het huurcontract zijn gemaakt.

De verhuurder krijgt 2 weken de tijd om alle informatie aan ons op te sturen. Als de verhuurder iets meer tijd vraagt, krijgt hij nog 2 weken extra. Reageert de verhuurder niet op tijd? Of levert hij onjuiste informatie aan? Dan bepalen wij het bedrag.

Lees wat u kunt verwachten van onze uitspraak over de EPV.