Bent u het niet eens met de uitspraak?

Bent u het niet eens met de uitspraak van de voorzitter?

  1. Dan kunt u de Huurcommissie vragen opnieuw naar de zaak te kijken. Dit doet u binnen drie weken na de verzenddatum van de uitspraak van de voorzitter. Gebruik hiervoor het formulier  ‘Verzet tegen een uitspraak van de voorzitter’.
  2. U kunt ook naar de kantonrechter. Aan een procedure bij de kantonrechter zijn kosten verbonden. Vraag zo snel mogelijk bij de kantonrechter binnen hoeveel weken u uw procedure moet starten.

Lees meer over de procedure als u in verzet gaat.

Bent u het niet eens met de inhoud van een uitspraak van de commissie?

  1. U kunt dan naar de kantonrechter. Aan een procedure bij de kantonrechter zijn kosten verbonden. Vraag zo snel mogelijk bij de kantonrechter binnen hoeveel weken u uw procedure moet starten.
  2. U kunt geen verzet indienen bij de Huurcommissie.

Ziet u een fout in de uitspraak?

Staat er in de uitspraak een duidelijke schrijf- of een rekenfout? Dan kunt u de Huurcommissie vragen om de fout te verbeteren. Gebruik hiervoor het formulier 'Fout verbeteren in een uitspraak'.

Belangrijk om te weten: uw vraag om een fout in de uitspraak te verbeteren, betekent niet dat u langer de tijd heeft om in verzet te gaan tegen de uitspraak of naar de kantoorrechter te gaan. Als u het niet eens bent met de inhoud van de uitspraak, vraag dan op tijd aan de Huurcommissie of de kantonrechter om uw zaak opnieuw te beoordelen.