Hoe schakel ik de Huurcommissie in bij een klacht over mijn verhuurder?

U heeft uw klacht eerst ingediend bij uw verhuurder en de interne klachtencommissie als uw verhuurder een woningcorporatie is. Maar u vindt dat uw verhuurder (of bij woningcorporatie de interne klachtencommissie) uw klacht niet goed heeft opgelost. Of hij heeft niet gereageerd. Daarna kunt u als huurder de Huurcommissie inschakelen. U start een procedure. Hier leest u hoe u dat doet.

Wat kan de Huurcommissie wel en niet voor u doen?

Wij kunnen welWij kunnen niet
Wij kunnen in onze uitspraak alleen zeggen of u wel of geen gelijk had met uw klacht aan uw verhuurderWij kunnen uw verhuurder niet verplichten uw klacht op te lossen.
Met onze uitspraak kunt u hopelijk samen met uw verhuurder het probleem oplossen.Wij kunnen uw verhuurder geen boete geven.
 Wij kunnen uw verhuurder niet verplichten om een schadevergoeding te betalen.

Hoe start u een procedure?

U schakelt de Huurcommissie in door het formulier Klacht over gedrag verhuurder in te sturen.

Wanneer stuurt u het formulier op?

U kunt dit formulier pas insturen nadat u de klacht bij uw verhuurder heeft ingediend. Huurt u bij een woningcorporatie, dan meldt u de klacht bij de interne klachtencommissie. Geef uw verhuurder / de interne klachtencommissie voldoende tijd om uw klacht op te lossen. Hoe lang dat is, verschilt per klacht.

Lees ook wat er gebeurt nadat u de Huurcommissie heeft ingeschakeld.