Huurcommissie krijgt een klantportaal

Vanaf 31 oktober opent de Huurcommissie een klantportaal op haar website: MijnHuurcommissie. Via dit portaal kunt u als huurder of verhuurder gemakkelijker een verzoek indienen, uw zaak volgen, gegevens wijzigen en digitaal extra informatie uploaden. Het nieuwe klantportaal maakt ook de kans op fouten bij het aanleveren van gegevens kleiner. Wij kunnen sneller aan de slag met de behandeling van uw zaak, waardoor u eerder een uitspraak krijgt.

Veilig inloggen met DigiD of eHerkenning

Inloggen op ons klantportaal gaat op dezelfde manier als inloggen bij de overheid:

  • Huurders, en verhuurders die geen bedrijf zijn, loggen in met DigiD.
    Heeft u nog geen DigiD? Vraag uw DigiD aan via www.digid.nl.
  • Woningcorporaties en verhuurders die een bedrijf zijn, loggen in met eHerkenning. U heeft hiervoor een inlogmiddel nodig van minimaal betrouwbaarheidsniveau EH2.
    Heeft u nog geen inlogmiddel? Vraag het aan via www.eherkenning.nl.

Verbetersuggesties

Het afgelopen jaar hebben we een aantal huurders- en verhuurdersorganisaties gevraagd om mee te denken over een gebruiksvriendelijke inrichting van het klantportaal. Met hun input hebben we ervoor gezorgd dat de mogelijkheden goed aansluiten bij uw wensen. Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar uw mening. Als het klantportaal online is, kunt u ook uw feedback geven.

Informatieve sessies voor huurders- en verhuurdersorganisaties

In oktober organiseren wij een online informatiebijeenkomst over ons nieuwe klantportaal voor huurders- en verhuurdersorganisaties. Wij laten u graag zien wat u van het klantportaal kunt verwachten en hoe het werkt. U kunt aan deze bijeenkomst deelnemen via Microsoft Teams. Binnenkort ontvangt u een uitnodiging.