Procedure starten
Hoe start ik een procedure bij de Huurcommissie?
U start een procedure door een formulier op te sturen. Dit doet u bij voorkeur via onze website. Daarbij kunt u de kosten van de procedure betalen via iDEAL. Wij nemen uw zaak dan meteen in behandeling. Als wij na de start van uw zaak meer willen weten, vragen we u om aanvullende informatie op te sturen. Heeft u vragen of heeft u hulp nodig, neem contact met ons op.
- Log in op MijnHuurcommissie en kies voor het gewenste formulier
- De kosten van een procedure
- Aanvullende informatie opsturen Let op! Begint uw zaaknummer met 22 of 23, log dan in op MijnHuurcommissie en kies voor het formulier Aanvullende informatie. Heeft u een zescijferig zaaknummer, stuur uw Aanvullende informatie naar ons zo toe.
Procedure in het Nederlands
De Huurcommissie behandelt uw zaak in de Nederlandse taal. Wij vragen u daarom om uw verzoekschrift in het Nederlands in te vullen. Heeft u moeite met de Nederlandse taal? Vraag dan bijvoorbeeld familie of buren om u te helpen met het invullen. U kunt ook hulp vragen bij het Juridisch Loket, een huurteam of het wijkcentrum bij u in de buurt.
De bijlagen (het huurcontract of andere bewijsstukken) mag u ook in het Engels, Frans of Duits opsturen. Is één van uw documenten in een andere taal dan Nederlands, Engels, Frans of Duits? Stuur dan een vertaling mee in het Nederlands.