Procedure stoppen
Hoe stop ik een procedure bij de Huurcommissie?
Wilt u niet doorgaan met een procedure? Bijvoorbeeld omdat het meningsverschil is opgelost. Degene die de procedure is gestart, kan deze ook stopzetten. De andere partij kan dat niet.
Hoe stopt u de procedure?
U kunt de procedure op elk moment stoppen. Begint uw zaaknummer met 22 of 23? Log in op MijnHuurcommissie. Met het online formulier Intrekking van een procedure laat u ons weten dat u niet wilt doorgaan met uw zaak bij de Huurcommissie. Heeft u een zescijferig zaaknummer? Vul dan het formulier hier in.
Heeft u moeite met het invullen van het online formulier? Bel dan gratis naar het klantcontactcentrum van de Huurcommissie: 0800-4887243 (belt u vanuit het buitenland, toets in +31 070 375 42 00. U betaalt normale belkosten). Of neem contact op met een van onze medewerkers.
Procedure stoppen na het onderzoeksrapport
Kunt u met de informatie uit het onderzoeksrapport uw verschil van mening samen oplossen? Dan kunt u de procedure stopzetten en hoeft u niet op de uitspraak te wachten. Heeft u een onderzoeksrapport ontvangen? En kunt u een deel van de kosten van de procedure terugkrijgen? Stuur in dat geval het formulier op binnen 3 weken nadat u het onderzoeksrapport heeft ontvangen.
Heeft u een uitspraak gekregen? Dan is de procedure afgelopen, en hoeft u deze niet meer zelf stop te zetten.
Belangrijk om te weten Heeft u de procedure gestopt? Dan is dat definitief. U kunt niet alsnog met dit verschil van mening bij ons terecht. |
Intrekking van een procedure
U heeft een verzoek ingediend bij de Huurcommissie. U wilt de procedure echter niet voortzetten. Met dit formulier vraagt u de Huurcommissie om de procedure stop te zetten.