Procedure stoppen
Hoe stop ik een procedure bij de Huurcommissie?
Wilt u niet doorgaan met een procedure? Bijvoorbeeld omdat het meningsverschil is opgelost. Degene die de procedure is gestart, kan deze ook stopzetten. De andere partij kan dat niet.
Hoe stopt u de procedure?
U kunt de procedure op elk moment stoppen. Hoe laat u dit de Huurcommissie weten?
- Als uw zaaknummer begint met 22 of 23: Log in op MijnHuurcommissie.
Klik in de menubalk op ‘Alle procedures’, dan op het zaaknummer (dit is roze onderstreept). Klik nu op de knop ‘Meer acties’. Kies voor ’Voeg meer informatie toe’.
Ga in het nieuwe scherm naar ‘Onderwerp*’ en klik op de lege balk. Kies nu ‘Ik wil de procedures intrekken’. Vul de gevraagde informatie in. Klik dan onderin op de roze knop ‘Verzend’. Uw intrekking is nu verzonden naar de Huurcommissie.
- Als uw zaaknummer uit 6 cijfers bestaat: Bel ons klantcontactcentrum. Vraag naar het formulier ‘Intrekking van een procedure’. Wij sturen u dit dan per e-mail.
Heeft u moeite met het invullen van het online formulier? Bel dan naar het klantcontactcentrum van de Huurcommissie: 0800-4887243 (vanuit het buitenland +31 70 375 42 00).
Procedure stoppen na het onderzoeksrapport
Kunt u met de informatie uit het onderzoeksrapport uw verschil van mening samen oplossen? Dan kunt u de procedure stopzetten en hoeft u niet op de uitspraak te wachten. Heeft u een onderzoeksrapport ontvangen? En kunt u een deel van de kosten van de procedure terugkrijgen? Stop de procedure dan binnen 3 weken nadat u het onderzoeksrapport heeft ontvangen.
Heeft u een uitspraak gekregen? Dan is de procedure afgelopen, en hoeft u deze niet meer zelf stop te zetten.
Belangrijk om te weten Heeft u de procedure gestopt? Dan is dat definitief. U kunt niet alsnog met dit verschil van mening bij ons terecht. |