Energieprestatievergoeding beoordelen

Mijn huurder vindt de energieprestatievergoeding te hoog 

Een van uw huurders is een procedure bij de Huurcommissie gestart over de hoogte van de energieprestatievergoeding (EPV). U heeft hierover een brief van ons gekregen. Op deze pagina leest u wat u kunt verwachten. 

Uw huurder woont in een sociale huurwoning die zeer energiezuinig is of die heel veel energie opwekt. Daarom betaalt de huurder u elke maand een vergoeding: de EPV. Uw huurder vindt dit bedrag te hoog en heeft u gevraagd de EPV te verlagen. U heeft dat niet gedaan of komt er samen niet uit. Uw huurder heeft ons daarom gevraagd om de hoogte van de EPV te beoordelen. 

Wat kunt u verwachten in deze procedure? 

Wij onderzoeken of de EPV redelijk is. Wij vragen u om informatie over de hoogte van de EPV en de afspraken daarover in het huurcontract. U krijgt 2 weken de tijd om alle informatie aan ons op te sturen. Als u om iets meer tijd vraagt, krijgt u nog 2 weken extra. Stuurt u ons geen of onjuiste informatie? Dan bepalen wij de hoogte van de EPV. Tot slot ontvangen u en uw huurder allebei de uitspraak. 

Lees hier meer over de procedure bij de Huurcommissie.

Een uitspraak over de hoogte van de EPV 

In onze uitspraak staat de juiste hoogte van de EPV. U en uw huurder moeten zich houden aan deze uitspraak. 

  • Blijkt dat de EPV klopt? Dan moet uw huurder dit bedrag elke maand blijven betalen. 
  • Is de EPV te hoog? Dan moet u de EPV verlagen.