Jaarafrekening servicekosten beoordelen

Mijn huurder is het niet eens met de jaarafrekening servicekosten

Een van uw huurders is een procedure bij de Huurcommissie gestart over de jaarafrekening servicekosten. U heeft hierover een brief van ons gekregen. Op deze pagina leest u wat u kunt verwachten.

U heeft uw huurder een jaarafrekening servicekosten gestuurd. De huurder is het niet eens met de hoogte daarvan en heeft u dat laten weten. U heeft de jaarafrekening niet aangepast. Of u heeft uw huurder geen jaarafrekening gestuurd, ook niet nadat de huurder u dat heeft gevraagd.  

In het huurcontract staat dat u en uw huurder bij meningsverschillen de Huurcommissie om advies kunnen vragen. Uw huurder heeft ons daarom gevraagd de hoogte van de jaarafrekening servicekosten te beoordelen

Wat kunt u verwachten in deze procedure? 

Wij onderzoeken de hoogte van de servicekosten. Wij vragen u om informatie over de kosten waar uw huurder het niet mee eens is. Als u geen jaarafrekening heeft gestuurd, vragen we u om informatie over alle servicekosten. Bijvoorbeeld urenoverzichten en rekeningen van de gemaakte kosten. Met die informatie berekenen we de hoogte van de servicekosten. 

U krijgt 3 weken de tijd om alle informatie aan ons op te sturen. Als u om iets meer tijd vraagt, krijgt u nog 3 weken extra. Stuurt u ons geen of onjuiste informatie? Dan bepalen wij de hoogte van de servicekosten. Als er een zitting nodig is, ontvangt u daarvoor een uitnodiging. Tot slot ontvangen u en uw huurder allebei het advies. 

Lees hier meer over de procedure bij de Huurcommissie.

Een advies over de jaarafrekening servicekosten 

In ons advies staat de hoe hoog de servicekosten zijn. Met dit advies kunnen u en uw huurder het verschil van mening samen oplossen. 

  • Blijkt dat de jaarafrekening klopt? Dan verandert de jaarafrekening niet. 
  • Is de jaarafrekening niet juist of stuurde u geen jaarafrekening? Dan staat in ons advies de juiste hoogte van de servicekosten.